Starbucks’ın marka itibarı mülteci programıyla düşüyor!

Dünyanın hangi ülkesinde olursa olsun bir ekonomik gerçek var. Mülteciler vardıkları ülkedeki istihdamı tehdit etmediği sürece mültecidir. Tehdit ettiği vakit “sınırdışı edilmesi” gündeme geliyor.

Kasım ayında Amerikan başkanı seçilen Donald Trump’ın mültecileri ve kaçak göçmenleri sınırdışı etme vaadini açıkladığı günlerde Starbucks’da önümüzdeki 5 yıl içinde 100 bin göçmen ve mülteciyi işe alma programını açıkladı ve o günden itibaren Starbucks markası itibar kaybına uğradı. YouGOV BrandIndex’e göre marka itibarı ocak ayından beri düşüşte. YouGOV BrandIndex tüketicilerin son 1 ayda marka ile duydukları, gördükleri ve okuduklarıyla ilgili olumlu mu? olumsuz mu? algısını ölçüyor. Aşağıdaki grafikte bulunan ok Starbucks’ın mülteci programını açıkladığı tarihe işaret ediyor.

starbucks

YouGOV’un yaptığı ankete göre Starbucks’tan kahve alanların %24’ü bir dahaki kahveyi de Starbucks’tan alıcaklarını açıklamış. Bu oran mülteci programının açıklanmasından önce %30 idi.

Amerikalı bir genç Starbucks’ın Facebook sayfasına “Amerika’lılar yerine 100 bin mülteci ve göçmen işe alacağınızı duydum.  Bir daha sizden alışveriş yapmayacağım.” yazdı. YouGOV’a göre bu kızgınlık Amerika’da işsiz gezen gazi ve genç sayısının epey fazla ve bunların yerine mültecileri işe alma açıklaması markaya yönelik tepkiyi yükseltti.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s