Geleceğin Sektörü: Spor

Geçenlerde Bloomberg Businessweek’te bir yazı yayınlandı. Yazı en güçlü profesyonel bisiklet takımlarından Movistar’ın Nairo Quintana’yı Giro ve Tour De France şampiyonu yapmak için teknoloji ve bilimden yararlanmasından bahsediyordu. Nairo Quintana’nın Giro ve Tour De France şampiyonu olmasının yolu İspanya’nın en büyük şirketlerinden Telefonica’nın milyonlarca veriyi analiz ettiği tesislerden geçebilir. Movistar’ın uzun zamandır menajerliğini yapan Unzues sonunda pes etti ve motivasyon kaynaklarından başka “teknoloji ve veri”yi de kullanmaya karar verdi. Telefonica’nın yardım talebini kabul etti. Telefonica bisiklet fanlarından oluşan bir ekip kurarak Movistar’a veriler ve teknolojiyle katkı yapmak için çalışmalara başladı.

Bisiklet sporu alanında verileri en yoğun kullanan takım: Team Sky. Son 2 yılın Tour De France şampiyonu Team Sky’dan Chris Froome tırmanış etaplarında sürekli olarak Garmin( bisikletçilerin kullandığı veri saati… hız/ nabız/ kadans/ devir gibi verileri anlık gösteren bir cihaz)’ine bakar. Selesinden hiç kalkmadan ve kafasını garmininden kaldırmadan ilerler. Kafasını Garmin’inden kaldırmamasının sebebinin direktörlerin kendisine verdiği verilerden şaşmaması olduğu söyleniyor. tırmanış etabında bacaklarından gücünden daha çok verilere sadık olmayı düşünen bir bisikletçi.

Eskiden spor sadece izlenir idi. Spor yapmaya motive eden araçlar neredeyse yoktu. Bugün ise fazlasıyla var ve bunu bir araç sağlıyor: Teknoloji.

Eskiden insanlar koşuyor, bisiklet sürüyor, yürüyüş yapıyor, yüzüyordu. Sonrasında ise yatıyorlardı. Motivasyonları artıracak bir araçları yoktu! Yaptıkları egzersizi yorumlayacak “daha iyi olmalıyım…” sözünü söyletecek bir motivasyonları yoktu. Fakat şimdi Nike şirketinin kendisi dahi mobil uygulamada yapılan koşuya dair tüm verileri Nike+ uygulamasında sunuyor. Nike+ uygulaması nabızı, koşulan süreyi ve belli bir mesafeyi alınan süre gibi detayları gösteriyor. Ayrıca sizinle aynı yerde koşu yapmış bir başka kişiyle kıyaslanabiliyor ve sıralamaya girebiliyorsunuz. Bu da sizi bir daha ki koşu için daha motive edici ve hırslandırıcı bir işlev görüyor. Bisikletçiler için ise Strava aynı işlevi görüyor. Strava çok kapsamlı bir spor uygulaması. Belki de en ünlüsü. En çok kullanılanı. Strava bisiklet sayesinde popüler olmasına rağmen yüzme ve koşu gibi sporların verilerini detaylandırıyor.

Bugün 100 km bisiklet süren veya 10 km koşan biri sporun hemen ardından “ne kadar daha iyi” olduğuna ve “bugün koşanlar arasındaki derecesine” bakmak için hemen telefonlarına sarılıyorlar ve sonuçları inceliyorlar. İnsanları spora motive eden araçlar çoğalınca, spor yapmaya teşvik eden araçlar çoğalınca spor markaları teknolojiye yönelmeyi tercih etmeye başladı. Nike yönetim kuruluna Apple Ceo’su Tim Cook’u ekledi. Tim Cook Nike’a sporu teknoloji ile buluşturma noktasında yardım edecek.

Bir yandan profesyonel spor takımlarının kurumlarının teknolojiyi farketmesi ve markaların insanları spora teşvik ve motive etmesi… Geleceğin sektörü spor mu? Kesinlikle… Petrol çağının kapanıp yeşil enerji çağının açıldığı bir çağda insanlar sporu keşfediyor ve daha motive olacak araçlara sahip. Geçtiğimiz aylarda Hurriyet gazetesi lifestyle yazarı Onur Baştürk “teknoloji sayesinde spora başladım. çok motive edici araçlara sahipler…” şeklinde bir yazmıştı. Bugün spor salonları üyeliklerin dolması sebebiyle yeni kayıt almıyorlar. Bu insanları dışarda spor yapmaya motive edecek araçlar çoğaldıkça markasını teknoloji ile buluşturan markalar kazanacak. Bunu keşfeden Elif Boyner yakın bir arkadaşıyla beraber spor yapmak isteyenleri buluşturan bir uygulama yarattı: Sweaters.  2016 Rio De Jenerio olimpiyatlarında Triathlon kadınlar dalında altın madalya kazanan Gwen Jorgensen antremanlarını Samsung Gear VR 360 ile yaptı. Rio De Jenerio’daki bisiklet parkurunu Samsung Gear VR 360 ile izleyerek parkura uygun bir kas hafızası edinmeyi başardı ve sonucunda da Rio De Jenerio olimpiyatlarında Triathlon dalında altın madalya kazandı.

Garmin Edge 810 reklamında dediği gibi “Bugünün kaydı yarının motivasyonu…”

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s