Coca Cola Su Şirketine Dönmek Üzere!

Coca Cola’nın bir zamanlar bir hayali vardı. Ay yüzeyine Coca Cola markasını yansıtmak. Bu hayali gerçekleşmedi. Coca Cola küresel bir şirket olduğunu gösterme çabasındaydı. Ay yüzeyine Coca Cola sloganını yansıtmak bu çabanın bir parçasıydı. Çeşitli ülkelerde Amerika’ya yönelik bir tepki oluştuğunda tepki gösterilen marka McDonald’s oluyordu. Coca Cola genelde en az tepkiyi alan marka oluyordu. Bunun sebebi zekice bir reklam yaratmasından kaynaklanıyor. Mcdonald’s her gittiği ülkede yine Amerikan ürünü filmlerin oyuncakları ve yine meşhur palyaçosunu da götürüyor. Fakat Coca Cola yerelleşme üzerinden politika izliyor. Varoldukları ülkenin geleneklerine uygun reklamlar çekerek “biz de sizdeniz…” diyorlardı. Örneğin Türkiye’de ramazan aylarında iftar konulu reklamlarla tüketicilerin gözüne girmişti. Tüketiciler Coca Cola’yı bir Amerika şirketinden çok TR şirketi gibi görmeye başladı.

Fakat yıllar geçtikçe bilinçlenen tüketici Coca Cola’yı terketmeye başladı. Küresel olarak Coca Cola’nın ana işi olan “gazlı içecek” satışları 11 yıldır düşüyor! En çok düşen üründe aslında normal cola’dan bir farkı olmadığı söylenen diet cola. %5,1 düşüşle aslan payını elde etti. Tüketiciler artık eskisinden daha bilinçli! yapay tatlandırıcılara ve gazlı içeceklere şüpheyle yaklaşıyor. Hatta öyle ki yeni evlenen 80’ler çiftleri çocuklarına Coca Cola içirmiyorlar! Coca Cola içtiğini gururla söyleyebilecek tek insan olarak aynı zamanda günde 1 litre Coca Cola içtiğini söyleyen, Coca Cola hissedarı Warren Buffett kaldı!

Coca Cola bu artan tüketici bilincine karşı ayakta kalabilmek adına değişik yöntemlere başvuruyor! bunlardan biri kutu Coca Cola boyutunu küçültmek! 355 ml’lik Coca Cola’nın yanına 222 ml’lik kutu ürün ekledi. Aynı zamanda varoldukları ülkelerde ayakta kalabilmek adına yerel “gazsız içecek” şirketlerini satın alma yoluna gidiyorlar. Su şirketleri, Soda şirketleri, Meyve suyu şirketleri, Organik içecekler üreten şirketler, Enerji içeceği şirketleri vs… vs… Bilançosundaki gazlı içecek satışlarının düşüşünü gazsız içecek ürün üreten şirketleri satın alarak telafi etmeye ve kârını artırmaya çalışıyor. Ama en çok da güçlü bir yerel doğal kaynak suyu şirketine yatırım yaparak! En son Latin Amerika’da 2 tane organik içecek üreten şirketlere yatırım yaptılar. Coca Cola artan tüketici bilincine karşı hırslı bir şekilde ayakta kalma mücadelesi veriyor. Mcdonald’s geçtiğimiz ay Olimpiyat sponsorluğundan çekilmişti. Mcdonald’s sosyal medya çağında Olimpiyatlardan geri dönüş elde etmenin yolunun sponsor olmaktan geçmediğini farketti. Fakat gizli kalan bir yan var ki o da bu sponsorluğun aynı zamanda Olimpiyat oyunlarının yapıldığı tesisler ve Olimpiyat köyüne bir Mcdonald’s açma yetkisiydi. Fakat Spor ve Mcdonald’s’ın yanyana gelebilecek bir ikili olmadığının ayırdına varan tüketiciler son 2 olimpiyatta Mcdonald’s şubelerine uğramamıştı. Coca Cola’da yakında Olimpiyat sponsorluğundan çekilirse şaşırmayın.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s