Disney Kendi Yayın Servisini Kuruyor!

Disney ağustos ayının başında kendi online yayın servisini(streaming) servisini başlatacağını duyurdu. Bu duyurudan sonra Netflix hisseleri %7 değer kaybetti. Açıklandığından bugüne ise %11 değer kaybetti. Çünkü Disney aynı zamanda Marvel’in sahibi. Netflix Marvel diyarının süper kahraman dizilerini bünyesinde barındırıyor. Sadece Marvel karakterleri değil. Star Wars ve Netflix Kids bünyesinde Disney’e ait bir çok çocuk yayınlarını da barındırıyor. Haliyle Marvel ve Star Wars’ı kaybetme tehlikesinin yanında bir çok aile paketini kaybetme olasılığıyla Netflix hisseleri çöktü.

Amerika’nın en büyük spor yayını şirketi ESPN’i de bünyesinde barındıran Disney Espn için de ayrı bir streaming servisi başlatmayı planlıyor. Bir araştırma şirketine göre Amerikalıların çoğu spor içeriği ile ilgileniyor ve her 4 amerikalıdan biri spor içeriğine para ödemeye hazır! Peki ESPN’in spor kanalları yetmiyor mu? Sorun bu değil. Sorun yeni jenerasyonun tv’yi terketmesi ve içerikleri tablet, telefon ve bilgisayardan takip etmesi. ESPN 2011 yılında 100 milyon kablolu aboneye sahipti. 2016’ya gelindiğinde ise 88 milyon aboneye sahip. Rio2016 Olimpiyat oyunlarını izleyen 18-49 yaş grubu sayısı 4 yıl öncesine göre %25 küçüldü. Fakat bunun yanında internet ve sosyal medyadan izlenme oranı %40 yükseldi. Yeni nesil ve internet çağı insanları tv’den tablet, telefon ve bilgisayar başına çekti. Geçtiğimiz aylarda dünyanın en büyük spor kulüplerinden Barcelona’nın pazarlama müdürü Bloomberg Businessweek dergisine verdiği röportajda “sosyal medyayı yakalamaya çalışıyoruz… çünkü bugünkü jenerasyon tv’ye odaklanmıyor. golü kaçırsa bile 10 saniye içinde telefonundan golün tekrarını seyredebiliyor. işte bu nesili yakalamak ve gelirleri artırmak istiyoruz.” demişti. Bugünü çağı daha güzel anlatılamazdı. Disney’de ESPN için bu çağı anlamış olacak ki internet operasyonlarına ağırlık vermeye karar verdiler. ESPN için planlar aynı anda gerçekleşen 4-5 etkinliğin yayınlarını internetten canlı vermek ve ESPN’e özgü orjinal içerik ve belgesellerle streaming servisini süslemek.

Disney orjinal içeriği ile süslenecek streaming servisi kablolu yayınlarda varolan gelir düşüşünü telafi edebilir. Disney 1950’lerin başından itibaren varolan geniş arşivini streaming servisinde değerlendirmeyi düşünüyor. Disney’in elinde sayısız çizgi karakter ve süper kahraman var. Bunları stratejik şekilde değerlendirdiğinde belki de en çok aboneye sahip streaming servisi haline gelebilir. Disney sahip olduklarını iyi değerlendirebilen bir şirket. Star Wars’ı 4 milyar dolara Lucas Film’den satın aldığında birşeyi farketmişti. Sosyal medyada Star Wars’a dair yazanların çoğu erkek! oyuncak karakterlerde erkek! Kadın seyircileri Star Wars evrenine çekmek için Star Wars The Force Awakens ve Rogue One filmlerinde başrolleri kadın karakterlere verdiler. Kadın karakterlerin oyuncaklarını, makyaj malzemelerini çıkardılar ve yalnızca 2 film ile Star Wars’ın satın alma maliyetini geçerek kâr etmeyi başardılar.

Netflix bu haberi duyar duymaz Disney’in kapısını çaldı. Çünkü Disney bu haberi açıkladığında ayrıca Netflix ile anlaşmalarını 2019 yılında bitirerek Marvel karakterlerini ve yapımlarını Netflix’den çekeceğini açıklamıştı. İşte Netflix bu yüzden bugünlerde Disney ile anlaşma çabası içinde… Star Wars ve Marvel karakterlerini bünyesinde tutabilmek için.

Bu gelişme kablolu ve tv yayınında düşen gelirleri hızlı bir şekilde toparlamalarına yardımcı olabilir. Fakat şurası kesin sadece arşivini koysa bile tüm çocuk aboneleri bünyesinde toplayabilir.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s